En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

Årsresumè del 1/3

Foto, Graviditet ❤️, I ❤ it Familjemedlem, Graviditet, Kärlek, junibebis, tillbakablickar, tillbakablickar 2015, årsresumè Permalink0
 
Januari
 
Äntligen fick vi se henne på skärmen, som vi längtat! Vi blev nog lite mer sentimental än vad jag trott, en sjukt häftig upplevelse. Vardagen fortsatte och vi med den, jag jobbade heltid och mådde riktigt, riktigt bra.
 
I Januari fick vi se vår lilla fis för första gången, sötskrutt!
 
Det togs många promenader i den vackra vintervärlden.
 
Millie var ju såklart med, vår lilla skrutta!
 
Februari
 
Vi körde en hel del skoter, njöt av dom dagar det var sol. Men denna dag var det så otroligt kallt när solen gick ner, vi tog ett pit-stop hemma hos mina föräldrar och då var det -24.Brr..
 
 
Jag mådde otroligt bra i gravididteten och jag jobbade på som vanligt. Bakade mycket smaskigt men var inte sugen på en enda grej!
 
 
Ett riktigt kodac-moment. Finaste Milliegos, så snäll och så omtänksam. Var jag minsta trött elle hade ond så låg hon tätt,tätt intill och bara myste. La upp huvudet mot magen och lyssnade på den lilla fis som rumstrerande omkring därinne.
 
 
Vi var i Stockholm i fler omgångar, då Mr var på kurs därnere. Det inhandlades inte bara en del till Fisen! haha.
 
Mars
 
Jag mådde otroligt bra i Mars, fast det gjorde jag iofs nästan hela graviditeten. Solen började värma, man kunde sitta ute på nersidan med lite fika, en bra bok och inlindad i en mysig filt. Såå härligt!
Lilla fisen i magen växte men jag stod relativt still, promenerade mycket, yoga:de fler ggr i veckan, vi åt gott, var mycket på bio, umgicks med familjen och alla underbara vänner!
 
Första promenaden i gympaskor på bar mark var i Mars, såå skönt att kunna röra sig utan att vara livrädd att halka. Med magen var man ju nog otymplig.
 
 
Var på min livs först (vad jag kan komma ihåg iaf) hockeymatch med jobbet. Vi blev bjuden på mat och dryck och kollade på hockey, kul!
 
Magen växte och knakade och vi var så nyfikna på vad det var för litet gryn som gömde sig där inne.
 
 
Tapeterna kom upp i Amelias rum, gullig fondvägg med vita väggar i övrigt i rummet.
 
 
Jag kanske har världens finaste vänner och kollegor! Världens bästa gulftjejer ordnade en babyshower för mig och jag fattade ingenting mer än att jag tyckte att Sara betedde sig sjukt märkligt! Varför skulle jag följa med och titta på en lägenhet till hennes syster? haha.. Massor av kärlek till dessa tjejer, dom är grymma! <3
 
Årsresumèn blir uppdelad i 3 delar så det inte blir så mycket åt gången, det finns en gräns på hur mycket man vill kika igenom åt gången ju!
 
 
April
 
Mille hjälpte mig att dela ut påskgodis till barnen vi har som grannar, ja menar finns det påskharar så kan det väl kanske finnas påskvovvar! Snälla, fina lilla tålmodiga vovve som låter matte tövla omkring med dig.
 
 
Vi åt middag ute med jobbet, jag vann pris som årets bästa semmelföräljare via sms, och så vann vi i lag bästa semmelförsäljning på helgen.
 
 
Fisen fortsatte växa, nu var det ju inte så längt kvar men just då kändes det som en evighet.
 
 
Mr fyller år mitt i April, då han älskar allt som har med rymden, månen, stjärnor så fick han en stjärnkikare av mig, en tröja och blommor.
 
 
Vi firade sista April nere i Sthlm hos bror m. familj. Mysigt men då kändes det mer än någonsin att man var tyngre och otympligare. Det var som att trampa vatten, man kom liksom aldrig riktigt ur spår.
 
 
Den 23:e April gick vår finade, älskade, gosfarbror Oscar bort. En mörk dag, som led till en mörk vecka som gjorde att mycket blev fel för mig. Saknar honom så otroligt mycket! Många skulle nog säga -"Att det är ju bara en katt", men det är så mycket,mycket mer än så. Där och då tappade jag en del av mig.
Till top