En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

♥ Loreal / Maybelline

Allmänt Permalink0
Jag har ju fått en hel del frågot om vad jag jobbar med, jag har faktiskt inte fast jobb. För att vara helt ärlig så ett fast jobb är ju inget som är direkt lätt att få nu förtiden. Jag pluggar på distans just nu och jobbar extra som vikarie för att slippa ta studie lån.
Jag jobbar extra på ett äldreboende och även som Merchandiser för Loreal / Maybelline.
Flest frågor har jag fått har jag fått om Merch jobbet så jag tänkte skriva ett inlägg så ni vet vad jag gör om dagarna. Nu har jag inga "on the scene pics" men jag lvar att fixa det på tisdag då jag jobbar på H&M i Härnösand.

Så här kan ett planogram se ut en dag när jag kommer till ett jobb:



Som ni ser så föreställer detta en Loreal möbel. Nu är vi i otroligt många olika butiker och nästan alla har olika möbler så detta är endast en av alla.
Det man börjar med är att man tar bort alla färgremsor, etiketter och kassetter som antingen ska slängas eller kanske skickas tillbaka till kontoret.
Efter det rengör man och placerar om kassetterna (dom delar  som sminket är uppställd i) på rätt plats. Efter det är det dags att installera alla nya kassetter , färgremsor, etiketter med alla nyheter i. När man står i butik så är det otroligt viktigt att tänka på att man är Loreal / Maybelline ansikte ut mot butikspersonal och kunderna så det gäller att hålla humöret i schakt. Även om man helst skulle vilja slite möbeln i tusen dela och leka Godzilla över hela freakin butiken ibland nr det inte går som man vill. Haha
När allt är städat och placerat på rätt plats så är det dags att gå igenom allt med butikspersonalen, dvs vad jag gjort och vilka nya produkter som placerats ut.  

Är det något annat ni undrar över så fråga gärna, fler bilder kommer på tisdag när jag jobbar här i stan!

Till top