En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

Kostdagbok

Träning & Kost Permalink1

Här kommer en veckas utdrag ur min kostdagbok, jag försöker äta bra varje dag men brukar har en dag i veckan då jag får "fuska" lite. Äta vad jag vill nästan iaf! :)
Men jag anser att man kan i stora drag äta vad man vill i måttliga mängder så länge man rör på sig, men sen är det ju upp till var och en vad man stoppar i sig.
Jag påstår inte att jag gör exakt som man ska göra men jag gör det som min kropp mår bra av, jag lyssnar till mig själv.


Måndag

Frukost:
ca 100 gram keso eller 1% kesella
2 dl hallon/blåbär blandat
0,5 msk linfrö
Ett stort glas vatten med 1 msk Vimipro
1 omega-3 tabl.
1 kromtabl.

Mellanmål:
En proteindrink och en frukt

Lunch:
Ugnbakad lax 125 gram
100 gram kokt broccoli
en liten blandsallad, med böner och groddar
Ett stortglas citronvatten och en omega3 tabl.

Mellanmål:
En powerbar med vassleprotein i och en frukt
Stort glas vatten

Middag:
Kycklingwok med sweetchili cremefraiche
1 omega3 tabl.
Stort glas vatten.

Tisdag

Frukost:
En liten portion havregrynsgröt med lite rivet äpple i.
1 kromtabl
1 omega3 tabl
Ett stort glas vatten med 1 msk Vimipro i.

Mellanmål:
En proteindrink och en frukt.

Lunch:
Kycklingwok med sweetchili cremefraiche  (rester)
en liten blandsallad
Ett stortglas vatten
1 omega3tabl.

Mellanmål:
En powerbar med vassleprotein och en frukt
Stort glas vatten

Middag:
En stor blandsallad med bönor, groddar och kycklingkorv
1 omega3 tabl
Stort glas vatten

Onsdag:

Frukost:
100 gram keso
2 dl björnbär
0,5 msk linfrö
Ett stort glas vatten med 1 msk Vimipro i.
1 kromtabl.
1 omega3 tabl.
1 kopp te

Mellanmål:
Proteindrink och en frukt
Stort glas vatten

Lunch:
Pasta med lite tonfiskröra
blandsallad med groddar
1 omega3 tabl.
Ett stort glas citronvatten

Mellanmål:
Powerbar med vassleprotein och en frukt
Ett stort glas vatten

Middag:
omelett med skinka, champinjoner och lök
1 omega3 tabl.
Ett stort glas vatten

Torsdag

Frukost:
100 gram keso
2 dl blåbär
0,5 msk linfrö
1 omega3 tabl
1 kromtabl
Ett stort glas vatten med 1 msk Vimipro i

Mellanmål:
Proteindrink och en frukt
Stort glas vatten

Lunch:
Sallad med räkor och ägg
1 omega 3 tabl
Ett stort glas citronvatten

Mellanmål:
En powerbar med vassleprotein och en frukt
Stort glas vatten

Middag:
Kokt torsk med äggsås och kokt broccoli.
Lite blandsallad
1 omega3 tabl
Ett stort glas vatten

Fredag

Frukost:
en kopp te
2 rågsmörgåsar med kalkon och paprika
1 kokt ägg
1 apelsin
Ett stort glas vatten med 1 msk Vimipro
1 omega3 tabl
1 kromtabl.

Mellanmål:
En proteindrink och en frukt
Stort glas vatten

Lunch:
Älgfärsbiffar med broccolimos
1 omega 3 tabl
Ett stort glas vatten

Mellanmål:
En powerbar med vassleprotein och en frukt
Stort glas vatten

Middag:
Tacos med mycket sallad och groddar
1 omega3 tablett
1 glas cola

Färskfruktsallad och lite vaniljglass till kvällsmys.


Lördag

Frukost:
100gr keso
2 dl hallon
Ett stort glas vatten med 1 msk Vimipro
En kopp te
1 omega3 tabl
1 kromtabl

Mellanmål:
en kopp te
1 äpple och 1 clementin

Lunch:
Rester från gårdagens tacos
1 omega3 tabl
Ett stort glas vatten

Mellanmål:
En powerbar med vassleprotein
En frukt
Ett stort glas vatten.

Middag:
En 90 gr hamburgermeny från Frasses med lite dressing
1 mugg juice
1 omega3 tabl

Lite popcorn till en film
Söndag

Frukost:
100 gr keso med 2 dl blåbär
En kopp te
Ett stort glas vatten
1 omega3 tabl
1kromtabl

Mellanmål:
Proteindrink och en frukt

Lunch:
Kycklingkorv och sallad
1 omega 3 tablett
Ett stort glas vatten

Mellanmål:
En powerbar med vassleprotein och en frukt
Stort glas vatten

Middag:
Köttgryta med fullkornsbulgur och lite blanssallad
1 omega3 tablett
Ett stort glas vatten




Det här är bara ett utdrag på en vecka, alla veckor ter sig olika. Visst det kan vara svårt att hålla sig till nyttig mat jämt men jag har som sagt en dag per vecka då jag fuskar. Sedan är det upp till mig om jag vill ta min "fuskdag"
 på en måndag eller på enlördag tex.
Man blir mer peppad att hålla en schysst kost om man vet att "det är bara tre dagar till min fuskdag" än om man ska älta samma kost varje dag, månad ut och månad in.

Som ni ser dricker jag nästan aldrig dricka, för det först  är jag aldrig sugen på dricka och för det andra är jag inte så förtjust i kolsyra.

Har ni frågor så shoot!

#1 - - sandra:

aaaa. det är sjukt synd att det är så långt. skoter är det roligaste som finns, men vi har bara kört sån en gång. när vi var i sälen förra vintern.



jo vi har rätt mycket snö ändå, och svinkallt. det är ju så annorlunda kyla här nere mot var det är uppe hos er. när det är typ 10-15 minusgrader uppåt landet så känns det lika kallt för kroppen som när det är typ 3-4 minusgrader här. luftfuktigheten är så annorlunda. vet inte varför men det är så!



så våra 7 minusgrader vi har haft nu igår och idag är otroligt kallt. knappt mössa och vantar hjälper. :(



men vi kommer antagligen ha samma typ av vinter som förra året, då låg snön kvar i över 2 månader (nästan 3 månader) i sträck utan att försvinna. vet inte om det nånsin har hänt tidigare under min livstid.



det är trafikkaos och sånt här nere nu också. svinhalt och plogbilar som inte hinner ploga, det snöar och blåser upp drivor på vägarna och många mindre vägar är avstängda. sjukt jobbigt.



hur är trafiken och så uppe hos er?



då kan ni ta skotern till affärn och sånt eller? fan va coolt det hade varit att kunna göra de!

Till top