En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

Årsresumè del 3/3

Amelia 0-6 mån ❤️, Amelias Garderob, Foto, Villageroad 2015, Nyårsafton, Stockholm, dukning nyårsafton, första julen, julafton, junibebis, nyårsdukning, resa, årsresumè Permalink2
September
 
Börjar tro att vi har världen snällaste och gladaste bebis! I princip alltid glad och busig till tusen.
 
 
 
I September hade i en storrensning här hemma, kastade/sålde/bytte ut sådan vi inte kände oss helt nöjda med.
Fullkomligt älskar denna lampa i mässing! Vi köpte även tavlan ni ser i bakgrunden. Så skönt att få till det sista lilla som bara har känts fel.
 
 
I början av September så började jag knåpa ihop inbjudningarna till Amelias dop. Jag ville att det skulle kännas personligt och något som var oss.
 
 
I September så fick jag min "OK-stämpel" på rumpan och var godkänd att träna på som jag ville. På 3-månaders dagen så var jag där, hade ungen separation kvar på magmusklerna och jag var redo för gymmet i upptrappningstempo. Fisen var med och hon sov som vanligt... Haha!
 
 
Sötnos!
 
 Oktober
 
 
I början av Oktober så tog vi äntligen (!!!) tag i att ordna med hallen nere och trappen, mycket jobb med trappen men det blev SÅ bra!
 
 
Amelia visade tydliget att hon verkligen inte ville ligga ner såvida hon inte var trött.. Här började det eviga sittandet,haha! Underbart ju!
 
 
Sötnos! Är så glad att vi fotograferat mycket så hennes utveckling finns dokumenterad.
 
 
I Oktober insjuknade Silva, mina föräldrars hund och dom beslutade för att låta henne somna in. Tufft men oegoistiskt och kärleksfullt beslut. Niklas ,Amelia och jag tände ljus för henne på Allhelgonahelgen.
 
 
 
Vi fick hem Amelias dopklänning i slutet av Oktober, den var så vacker! Otroligt roligt att den var sydd av eget mönster och helt i spets.
 
November
 
 
Renoveringen nere i hallen var i full gång, men det kändes som att allt tog en halv evighet. Men till slut så blev det riktigt bra!
 
 
Kanske världens sötaste blötfis!
 
 
Vi knäppte våra egna julkort iår, gulligt men i inte helt lätt men en liten dan med stor vilja. haha!
 
 
Vi hade en supermysig middag vi tjejer, åt plockmat, drack vin och bubbel och bubblade sedan i spabadet.
 
 
När dopet var klart så kändes det riktigt skönt, den var en mysig cermoni som blev lite som den kan bli med barn. Inget kan gå fel det kan bara bli på ett litet annat sätt.
 
 
En MYCKET stressad mamma som kom på att hon glömt papperet med versen som jag skulle läsa i kyrkan på dopet, den låg minsann hemma på köksbordet..
 
December
 
 
Äntligen var taket på plats!! Det kändes genast mycket bättre, vi kunde skriva upp lampor och börja planera för golvet.
 
 
Min mamma och jag har som tradition varje år att vi bakar pepparkakor tillsammans. Det har vi gjort så länge jag kan minnas. I år så var även Amelia med även om hon nu inte kunde hjälpa till men nästa år så finns det en liten kavel som väntar på henne där. En bra arbetsledare fick vi iaf!
 
 
En av mina vänner är så fantastiskt duktig på att sy, denna klänning fick Amelia i doppresent. Det här är den andra klänningen vi har i vår ägo som hon sytt. Fantastiskt vacker!
 
 
Varje år sen vi blev tillsammans Mr och jag så har vi hållit ett glöggmingel. Vi träffas, vi pratar, dricker glögg/vin, spelar spel, äter julgodis och pepparkakor. Julklappsleken, jag bara älskar den! Mys!
 
 
Helgen innan jul bar det av på Amelias första resa, vi åkte söderut med destination Stockholm. Vi hälsade på min bror ( där vi även bodde), men även Petra och Amelias kusiner. Vi strosade på stan, Mall of Scandinavia, vi åt gott, shoppade, umgicks. Niklas och min bror Gick och såg Star Wars medan jag gick till Petra och barnen, åt sushi och bara myste.
 
 
Amelias första jul, mysigt men ett väldans åkande fram och tillbaka. Nästa år har vi bestämt att fira julafton här hemma hos oss, så dom som vill träffa fisen och oss är välkomna hit.
 
 
Nyåraftonen firade vi här hos oss. Vi åt gott och umgicks i allra bästa sällskap, vi har sån tur som har så fin familj! Underbara!
 
 
Vårt år har bara sprungit förbi, halva året gick vi och väntade på att få träffa det lilla pyret som bökade runt i min mage. När hon sedan kom ut så visade det sig vara kanske världens snällaste, goaste och gladaste lilla fis.
Nu väntar fler äventyr, mycket som händer under 2016, hoppas ni vill följa med oss i allt som händer!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY:

Men vilka fina bilder på killtjejen :)

Svar: Nä nu är det minsann inte så långt kvar. 20:e ja så bara 14 dagar kvar :)

Svar: Tack! 😄

Oj, ja snart så. Det är så segt sista tiden, känns som att man väntat för evigt! Men det är väl värt väntan ❤️
Anna Pettersson

#2 - - Carolina Thoor:

Kul att läsa & gud så söt Amelia är!! :D

Sv; ja, det är faktiskt väldigt mysigt med snö & kunna åka skidor med mera. Riktigt mysigt :D
Men obehagligt med det kalla och torra vädret :/

Svar: Kul att du gillar det! 😄 ja, nog är hon en riktig sötnos alltid. ❤️

Så fruktansvärt kallt, inatt var det -23 här.. Brr..
Bara vi kommer framåt slutet av Februari så kommer alla riktigt fina, lite varmare och soliga dagarna. 😄✨
Anna Pettersson

Till top