En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

Vår nyårsafton

Foto, Villageroad Nyårsafton, dukning, dukning nyårsafton, middag, nyårsdukning Permalink0
En underbar kväll med delar av familjen!
Vi åt gott, vi skrattade, vi pratade och vi drack något gott till.
Ja, jag vet. Alla förespråkar vit jul, vit nyår, vit på och vit midsommar och tänk på barnen!
Absolut jag kan hålla med till en viss del, har man historia av överförbrukning av alkohol o familjen/släkten så kan jag förstå. Go för it, jättebra för er!
Jag är 32 år gammal, till hösten eller mer exakt sagt, September så fyller jag 33.
En gång och endast en gång har jag sett min pappa riktigt berusad, men aldrig min mamma.
Jag var nog 18-19 när jag såg min pappa berusad och jag tyckte väl inte att det var värsta grejjen.
Vi har en sund syn på alkohol i vår familj, dom har tagit någon öl till maten, kanske en snaps och senare på kvällen tagit en whiskey (pappa) eller en likör (mamma).
Aldrig någonsin har jag behövt känna ett obehag inför att "dom kanske blir för fulla", men jag har tur.
Då jag veta att det är långt ifrån verkligheten för alla!
Men nu var det ju inte detta jag skulle gå in närmare på utan jag ville ju visa en del av vårt nyårsfirande.
 
 
Nyårsdukningen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi hade en jättemysig kväll, en del åkte hem lite tidigare då dom hade djur dom ville vara med på 12-slaget och vissa stannade kvar.
 
 
 
Till top