En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

Date night ❤️

First times Permalink1
En kväll ute med hjärtat, en kväll på restaurang Vägg i vägg.
 
Mysig restaurang, cleant och proffsig personal.
Gillade deras system med menyer med kryssfunktioner, man fick själv kryssa i det man ville ha. Perfekt enligt mig!
 
Hur var maten då?
 
 
 
 
 
Min varmrätt: Grillad hängmörad med gremolata.
 
Min mat då, jo köttet var helt fantastiskt mört.
Det serverades med bakad potatis, vispat örtsmör, garden salad, ramslöksaioli, svartpepparsky.
 
Jag personligen gillar aioli, men denna föll mig inte riktigt i smaken.
Men salladen och det vispade örtsmöret... MMM!! Kan inte sluta lovorda detta, mums!
 
Niklas varmrätt: Hamburgare av 100% högrev.
 
Niklas kommentar var -" En hamburgare för 175:- måste man ju bara prova!"
Enligt honom den bäste hamburgare han någonsin ätit!
Mycket smak, cheddarosten, dippen till allt satt som handen i handsken.
 
Dessert: Citron- och vaniljpannacotta med jordgubbar och citronverbena.
 
Desserten då, den var fantastisk! Så väldigt pyttig och snål ut när den kom in. Men den räckte gott och väl! 
Perfekt avvägd mellan det syrliga och söta. 
Snyggt tänk att servera 
den i en liten burk med, we liked it!
#1 - - Emma:

Vad fin du är och vad roligt att du börjat uppdatera igen! Saknar dig, men vi ses ju snart! :)

Till top