En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

RISBÄCK

Foto, Resor & utflykter borgafjäll, fjällen, indy 600 sp, polaris, risbäck, skoter, snöskoter Permalink0
Dåligt om uppdateringar här, men så är det till och från. Finns massor jag vill skriva om man jag är alldeles för dålig på att ta mig tid och sätta mig ner.
 
I helgen har vi varit i fjällen, i Risbäck närmare bestämt. 3 mil innan Borgafjäll, vi hyrde privat av en kille. Superfin stuga med alla bekvämligheter som du har hemma, jättefint verkligen!
Det enda jag kunde känna var väl att skoterlederna var väl inte sådär superbra uppmärkt, iaf inte vad vi kunde hitta. Inga skoterleds-kartor gick att få tag i hur mycket vi än frågade.
Så när vi åker iväg nästa gång ( vilket är snart) så kommer vi istället bo i Borgafjäll, dom har som små lägenheter man kan hyra på baksidan av hotellet. Där kan man parkera skotrarna direkt utanför dörren och leden går förbi runt knuten bara.
 
Men en supermysig helg har vi haft om än lite kall men temperaturer ner mot -28 vissa gånger.
 
Strax nedanför stugan så låg Stora Arksjön, Fantastisk vy att komma ut ¨på med skotern, otroligt att få se solen stiga.
 
Stugan vi hyrde i Risbäck.
 
Vårt lilla ekipage Suv med gigantisk släpvagn med plats för två skotrar m.m.
 
Perfekt att kunna parkera alldeles utanför dörren och bara gå in.
 
Mr och jag, oförskämt varmt klädda! Till den graden att vi knappt kunde röra på oss, men med grader på -24 så var det läge att klä på sig.
 
Man ser aldrig så gravid ut som i ett underställ, haha. eller smällkaramellen som jag kallade migsjälv.
 
Det blev korta men fler små turer ute i kylan, men behövde den där lilla stunden inne i värmen emellanåt för att få tillbaka känseln i kroppen. En kall men fantatiskt mysig helg med mitt ❤️
 
Till top