En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

The never ending story

Foto, Villageroad Permalink3

Så härligt, idag har det hunnits med mycket borta i huset!
Igår så satt vi upp easycover på fondväggen inför tapetseringen. Jag och Niklas lyckades riktigt bra utan hjälp från proffsen (våra pappor)!
Det vi gjorde var att vi limmade rakt på väven för att sedan sätta upp easycovern.




Sedan på med lite latexfog i hörnen för snyga runda hörn.

Idag så upptäckte vi att under takpappen i matrummet så var det riktigt härlig gammal råspont, härligt trä tak.
Så vi tog beslutet att riva ner all papp för att istället vitmåla råsponten, det kommer bli ett härligt ljust rum.


Då var det dags att börja kvistlacka hela taket, innan målning.
Idag så har jag målat första omgången på taket med vitfärg, det kommer att behöva målas åtminstone 2 gånger till. Men man ser redan nu att det kommer bli toksnyggt!


Alla springor ska förmålas imorgon, skulle egntligen gjorts idag men färgen tog slut. Men visst syns det redan nu att det kommer bli bra?

Och nu över till vardagsrummet, där har det hänt grejjer idag med! Alla taklister är nedrivna och vi har börjat satt gipstaket där, egentligen så tänkte vi riva ner all papp där med för att bevara trätaket. Men mitt på själva taket så var den en riktigt ful skarv, med ca 2 cm diff mellan plankorna och det kändes inte helt ok. Så gipsskivor är det som gäller.



Men det som varit mest spännande att se ikväll var att den fula glasväggen mellan vardagsrum och hall är väck.
Vilket jobb men oj så snyggt det kommer bli!




Vad tycker ni? Tror ni att det blir bra? :)

#1 - - Elin:

Åh så kul att se:))))

#2 - - elin:

jag är så himla långt bort buuhuuu så nu vill jag se fler blider på erat äventyr:D

#3 - - Sandra:

Ja ursh, men jag har blivit någorlunda frisk nu :)

Och jag praktiserade på ett ställe som heter Room99! En inredningsbutik :)

Fast nu jobbar jag som försäljare ^^



Är allting bra med dig? Hur går det med huset? :D

Kram

Till top