En blogg om smått och stort, ditten och datten och allt därimellan.

Dag 2 - Min första kärlek

Allmänt Permalink1
Min första kärlek, jaa tänker jag kärlek så är det nog lite mer seriöst. Kanske inte stadiet man frågade chans, då hade man väl olika killar man frågade chans på varje dag nästan. Haha

Min första riktiga kärlek var M, vi blev tillsammas i dec på mitt första år på gymnasiet.
Vi hade gemensamma vänner så vi visste litegrann om varandra redan, man han frågat hur han var å så där.
Kommer ihåg innan vi blev tillsammans så var det en fest på gamla O`learys nere vid hamnen, jag var där med några vänner. En låt som spelades otroligt mycket den kvällen var "the bad touch" med The Bloodhound Gang, -you and me baby ain`t nothin` but mammels so lets do it like the do on the discovery channel.. haha kommer ni ihåg den?
Kvällen gick, vi spanade mest på varandra, flörtade på avstånd. Kommer ihåg att han skulle gå förbi till sina vänner och råkade slå i sin tå i en tröskel när han tittade på mig.
Ca en månad efter det var det dags för insparken, det var i början av dec.
Vi träffades där inne, sedan så föll allt på plats. Vi kysstes första gången den kvällen och bytte telefonnr.

Efter det var det många timmar som spenderades i telefonen, oj hjälp första gången jag skulle hem till honom.
Mamma skjutsade mig dit, det var innan jul.
Först så hittade vi inte dit utan vi fick ringa och be om en detaljerad väg men efter ett par felkörningar och mycket spejjande så hittade vi fram.
Många djupa andetag senare och jag vågade ringa på dörren, det var hans 3-åriga lillebror som öppnade dörren.
Han stirrade  men klotrunda ögon på mig, tog ett steg tillbaka och lade av ett rejält illvrål. Han slog igen dörren mitt framför näsan på mig, förvånad som jag blev så stod jag kvar och tänkte.. jaha det här gick ju bra!
Hans mamma kom och öppnade dörren strax efter och bad om ursäkt för lillkillen hade kommit in i tjejbaciller åldern.
Efter hejjande på resten av familjen så gick vi upp på övervåningen och så "The Waterboy" med Adam Sandler, hans mamma kom upp med en stor skål popcorn. En fågel hade viskat i hennes öra att jag älskade popcorn.
Jag fick den kvällen reda på att M hatade popcorn och att dom köpt hem det för min skull. :)

Vi var tillsammans i lite mer än 3 år, både fina och mindre fina minnen. Men trots allt som var så skulle jag inte byta bort den tiden för allt i världen. Den tiden har hjälpt till att formsy den personen jag är idag, och så många vänner jag både vunnit och några tyvärr gått förlorat på den tiden.



Dag 1 - Presentera mig själv.
Dag 2 - Min första Kärlek.
Dag 3 - Mina föräldrar.
Dag 4 - Det här åt jag idag.
Dag 5 - Vad är kärlek.
Dag 6 - Min dag.
Dag 7 - Min bästa vän.
Dag 8 - Ett ögonblick.
Dag 9 - Min tro.
Dag 10 - Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 - Mina syskon.
Dag 12 - I min handväska.
Dag 13 - Den här veckan.
Dag 14 - Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 - Mina drömmar.
Dag 16 - Min första kyss.
Dag 17 - Mitt favoritminne.
Dag 18 - Min favoritfödelsedag.
Dag 19 - Detta ångrar jag.
Dag 20 - Den här månaden.
Dag 21 - Ett annat ögonblick.
Dag 22 - Det här upprör mig.
Dag 23 - Det här får mig att må bra.
Dag 24 - Det här får mig att gråta.
Dag 25 - En första.
Dag 26 - Mina rädslor.
Dag 27 - Min favoritplats.
Dag 28 - Det här saknar jag.
Dag 29 - Mina ambitioner.
Dag 30 - Ett sista ögonblick.

#1 - - sandra:

aaa. det blev massa shopping i thailand. har tyvärr inte fotat allt men har ju lagt upp bilder på litegrann i alla fall! ;)



mycket snö uppe i härnösand nu eller?!

Till top